ساماندهی تضادهای درونی اصولگرایان، دلیل انتشار اخبار کذب از سوی این جناح است.
این واکنش سخنگوی ستاد احزاب اصلاح طلب استان قزوین در مورد انتشار سخنان قوامی در مورد تاکتیک اصلاح طلبان قزوین برای ورود به عرصه انتخابات است.
چندی پیش خبری با عنوان «خیلی محرمانه» در فضای مجازی منتشر شد که در آن از قول حجت الاسلام قوامی، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان، سخنانی منتشر شده بود.
در این خبر آمده بود ازآنجایی که کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده اند، باید از کاندیداهای راست معتدل حمایت کرد.
آصف الحسینی، لطف اله سیاهکالی مرادی و داود محمدی از گزینه های مطرح شده بود که قوامی در این خبر مدعی شده بود بر حمایت آن ها تاکید کرده است.
آصف الحسینی و مرادی گرایش اصولگرایانه دارند و محمدی نماینده کنونی مجلس، مستقل است.
اما سخنگوی ستاداحزاب اصلاح طلب استان، در گفت و گو با ولایت این خبر را تکذیب می کند و می گوید: جناح مقابل این خبر را منتشر کرده است تا تضادهای درونی را ساماندهی کند. ابداً چنین سخنانی در جلسات اصلاح طلبان مطرح نشده است.
اومی افزاید: از آنجایی که جناح مقابل با تشتت رو به رو است، چنین تاکتیکی را برای تشویش اذهان عمومی استفاده می کند.
مسلم بیدخام در ادامه تاکید می کند: ایده ال شورا، همان کاندیداهای اصلی هستند که در لیست قرار بگیرند؛ بنابراین تا آخرین لحظه منتظر تایید این افراد هستیم.
به گفته این فعال سیاسی، رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان شرایطی ایجاد کرده که ابتکار عمل را از شورا گرفته است.
سخنگوی ستاد احزاب اصلاح طلب استان در مورد، راه دیگر برای انتخاب کاندیداها گفت: چنانچه کاندیداهای اصلی از فیلتر عبور نکردند، از فرصت باقی مانده استفاده می کنیم و با کاندیداهای مستقل که به برنامه های اصلاحات نزدیک هستند و دیدگاه های معتدل و عقلانی دارند، رایزنی می کنیم.
بیدخام در مورد زمان اعلام گزینه های اصلاح طلبان قزوین برای انتخابات پیش رو گفت: لیست نهایی اصلاح طلبان استان تا 27 بهمن که آخرین فرصت امکان بازگشت کاندیداهای رد صلاحیت شده است، اعلام می شود.