ظهر یکی از روزهای پایانی ماه رمضان، اشتباه انسانی یا هر عامل دیگر، به زندگی یک سرباز وظیفه لشگر 16 زرهی قزوین پایان داد.

به گزارش پیام خرداد، در یک روز تابستانی به مرتضی آخوندی، گروهبان یکم که در واحد جنگ نوین لشگر 16 زرهی قزوین خدمت می‌کرد؛  خبر می‌دهند که باید به ماموریتی در آراسنج برود. اما پیش از آن باید با تعداد دیگری از سربازان دستی به سر و روی بنز 911 ای بزند که لاستکیش پنچر شده است. این را پدر مرتضی اخوندی از اتفاقی که برای فرزندش افتاده، روایت می‌کند.

او که این را از مسئولان لشگر 16 زرهی قزوین شنیده، ادامه می‌دهد: فرزند من در واحد جنگ نوین خدمت می‌کرد و آن روز کاری را انجام داده که وظیفه‌ی سربازان این واحد نیست؛ اما ظاهرا تمیز کردن و کارهایی همچون تعویض لاستیک ماشین‌های لشگر یکی از وظایف سربازان است. آن روز به او دستور می‌دهند که لاستیک بنز 911 ای را که پنچر شده است؛ تعویض کند. همه کارها را یکی دیگر از سربازان انجام می‌دهد؛ اما باد زدن لاستیک بر عهده‌ی مرتضی است.

پدر مرتضی می‌گوید که روایت روشنی از اتفاق رخ داده ندارد؛ اما  آن‌طور که به او گفته‌اند، "بچه رینگ" ماشین را خوب جا نزده‌اند و زمانی که مرتضی لاستیک را باد می‌زده، بچه رینگ به سوی او پرتاب شده تا او به تویوتای پشت خود برخورد کند و دچار ضرب‌دیدگی شدید در ناحیه سر شود.