نسیم قزوین

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مرگ تلخ یک سرباز در قزوین

ظهر یکی از روزهای پایانی ماه رمضان، اشتباه انسانی یا هر عامل دیگر، به زندگی یک سرباز وظیفه لشگر 16 زرهی قزوین پایان داد.

به گزارش پیام خرداد، در یک روز تابستانی به مرتضی آخوندی، گروهبان یکم که در واحد جنگ نوین لشگر 16 زرهی قزوین خدمت می‌کرد؛  خبر می‌دهند که باید به ماموریتی در آراسنج برود. اما پیش از آن باید با تعداد دیگری از سربازان دستی به سر و روی بنز 911 ای بزند که لاستکیش پنچر شده است. این را پدر مرتضی اخوندی از اتفاقی که برای فرزندش افتاده، روایت می‌کند.

او که این را از مسئولان لشگر 16 زرهی قزوین شنیده، ادامه می‌دهد: فرزند من در واحد جنگ نوین خدمت می‌کرد و آن روز کاری را انجام داده که وظیفه‌ی سربازان این واحد نیست؛ اما ظاهرا تمیز کردن و کارهایی همچون تعویض لاستیک ماشین‌های لشگر یکی از وظایف سربازان است. آن روز به او دستور می‌دهند که لاستیک بنز 911 ای را که پنچر شده است؛ تعویض کند. همه کارها را یکی دیگر از سربازان انجام می‌دهد؛ اما باد زدن لاستیک بر عهده‌ی مرتضی است.

پدر مرتضی می‌گوید که روایت روشنی از اتفاق رخ داده ندارد؛ اما  آن‌طور که به او گفته‌اند، "بچه رینگ" ماشین را خوب جا نزده‌اند و زمانی که مرتضی لاستیک را باد می‌زده، بچه رینگ به سوی او پرتاب شده تا او به تویوتای پشت خود برخورد کند و دچار ضرب‌دیدگی شدید در ناحیه سر شود.

۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استاد

توپ پُر آقای استاندار!

فریدون همتی در جلسه اقتصاد مقاومتی روز گذشته (یکشنبه) ضمن هشدار به معاونین استانداری و برخی مدیران استان نارضایتی خود را از عملکرد آنان اعلام کرد.
 
وی گفت: اگر تا پایان مرداد کارها سرعت نگیرد عذر برخی از مدیران را خواهیم خواست. از عملکرد معاونین خودم و برخی مدیران از جمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، بانک ها راضی نیستم.

استاندار قزوین ادامه داد: برخی دستگاه ها به قفل  کننده کارها در استان تبدیل شده اند. هر مدیری که با توسل به بخشنامه مانع کار و تولید شود ضد نظام، رهبری، دولت و مردم است.

وی خاطر نشان کرد: مدیری که شجاعت تصمیم گیری ندارد به  درد نمی خورد. مدیران نا موفق را در جلسات بعدی معرفی خواهیم کرد تا دیگران حساب کار دستشان بیاید!









۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۶:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استاد

رئیس شورای شهر قزوین: نباید امداد های غیبی را نادیده گرفت

افشای کودتای نوژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمونه ای از امدادهای غیبی و کمکهای خداوند در قبال ملت ایران بود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فرج ا... فصیحی رامندی در جلسه پارلمان محلی قزوین که عصر امروز در تالار مردم برگزارشد، با اشاره به 18 تیر ماه مقارن با سالروز کشف و انحدام کودتای نوژه اظهارداشت: بنابر سخنان مقام معظم رهبری، نباید کمکهای ماوراء الطبیعی و امدادهای غیبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نادیده گرفت و ایشان جریان کشف کودتای نوژه را که حیوانی بنام سگ در آن از نقش بسزایی برخوردار بود، نمونه ای از کمک های خداوند در قبال ملت ایران دانستند.
وی با اشاره به سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد به منظور کشف حجاب را نمونه ای دیگر از ننگ های رژیم پهلوی برشمرد و افزود: این اقدام ناپسند رضاخان در راستای دین زدایی رخ داد، ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران برای ترویج این امر پسندیده و اسلامی روز عفاف و حجاب نام گرفت.
فصیحی رامندی در رابطه با اهمیت بالای مقوله عفاف و حجاب یادآورشد: یکی از مهمترین اهداف دشمن کمرنگ کردن اهمیت مقوله عفاف و حجاب در کشورمان هستند و در این راه تضعیف اصول اعتقادی مردم را به نشانه گرفتند که امیدواریم در روز و هفته ای که بنام عفاف و حجاب نامگذاری شده برنامه های بلند مدت و سالانه ای تدوین کنیم تا تمایل جامعه نسبت به این مقوله مهم ارتقاء بیشتری پیدا کند.

۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استاد