سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان،دلیل انتخاب یک زن را به عنوان کاندیدا، اعتقاد اصلاحات به حضور زنان در عرصه اجتماع عنوان کرد. البته او تاکید می کند که اصلاح طلبان به بازگشت کاندیداهای اصلی امیدوار هستند.
به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان قزوین؛ مسلم بیدخام، سخنگوی شورا در مورد نحوه انتخاب حمیده زرآبادی به عنوان گزینه نخست اصلاح طلبان گفت: در فرصت باقی مانده، با بررسی کاندیداهای اصلاح طلب موجود، کاندیدای مورد نظر را با توجه به شاخص های مورد نظر انتخاب و اعلام کردیم.
او در مورد جزییات بیشتر این شاخص ها گفت: گرایش‌ها، پیشینه خانوادگی، پیشینه صدساله، پشتوانه فقاهت و علمی خانم حمیده زرآبادی در این انتخاب تاثیرگذار بود.
بیدخام افزود: مشارکت بانوان در صحنه انتخابات یکی از شاخص‌های اصلی اصلاح طلبان بود و جوان بودن، خانواده و پیشینه علمی و دیگر شاخص های مورد نظر، شورا را برآن داشت تا خانم حمیده زرآبادی انتخاب کنند.
سخنگوی شورا با اشاره به سیاست 30 درصدی حضور بانوان در مجلس گفت: البته با توجه به سیاست اصلاح طلبان بر حضور 30 درصدی بانوان در مجلس، شورای اصلاح طلبان قزوین هم از این سیاست حمایت کرده و معتقد است زنان در عرصه اجتماعی حضور پررنگ تری داشته باشند.
این عضو شورا تصریح کرد: هنوز به روزنه بازگشت کاندیداهای اصلی تا پایان وقت تعیین شده امیدوار هستیم.
با این وجود سخنگوی شورای سیاستگذاری از یک شرط هم گفت اینکه «اگر کاندیداهای اصلی به رقابت بازگردند، کاندیدای اعلام شده کنار خواهد رفت و با گزینه های اصلی همراهی می کند.»
بیدخام در مورد اعلام زمان گزینه دوم اصلاح طلبان برای مجلس تاکید کرد که «در روزهای آینده؛ درواقع تا سقف فرصت باقی مانده که نتایج نهایی صلاحیت کاندیداها اعلام می شود، احتمالا گزینه دوم را به اطلاع عموم می رسانیم.»
شورای نگهبان، فهرست نهایی اسامی کاندیدهای مجلس را تا 27 بهمن اعلام می کند.