یک استاددانشگاه معتقد است که« دیدگاه احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا،به عقاید مردم نزدیک تر است و این احزاب باور به اصلاح و برقراری ارتباط با دنیا و بهبود معیشت مردم دارند.»
حسین رئیسیان، استاد دانشگاه در نشست «احزاب و انتخابات» که در ستاد خانه احزاب اصلاح طلب برگزار شده بود، گفت: دستاورد شرکت گسترده مردم در انتخابات چه در داخل و چه درخارج بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود:سال92 حرکت بزرگی با حضور مردم در انتخابات رقم خورد.کسی گمان نمی کرد که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: در سال 92طبق نظر سنجی ها، آقای روحانی 23درصد آرا را پنج روز قبل از برگزاری انتخابات از آن خود کرده بود؛ اما در بدترین شرایط با حمایت ها و اتحاد اصلاح طلبان و دوستداران اعتدال، مخالفان دولت نتوانستند به اهداف خود دست یابند .
این استاد دانشگاه تصریح کرد :اختلاف آرا به قدری بود که نتوانستند به کتمان آن بپردازند و نتیجه آن را در برجام دیدیم ؛در واقع برجام برآمده از انتخابات 92است و مردم با حرکت جمعی و رای به دکتر روحانی این اتفاق مهم را رقم زدند.
رییسیان معتقد است که«امروز احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا ،نقطه نظر ات مشترک بیشتری با عقاید مردم دارد و این دیدگاه به سوی اعتدال، اصلاح و برقراری ارتباط با دنیا که به سود اقتصاد و معیشت مردم است،گام برمی دارد.»
این استاد دانشگاه تاکید کرد: اصلاح طلبان به رشد اقتصادی و برنامه ریزی عملا اعتقاد دارند و در این راستا گام برمی دارند
رییسیان با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط بسیار نامطلوبی در طول 8سال ریاست جمهوری احمدی نژاد وجود داشت، افزود:اکنون دولت باید شرایط نابسامان را بهبود بخشد .
با این وجود ، فعال سیاسی اصلاح طلب وظیفه احزاب و گروه ها را، ارائه برنامه و کسب اعتماد از مردم می داند.
البته او اضافه کرد که « احزاب همچنین می توانند با معرفی دیدگاه های توسعه گرایانه در دعوت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به کشور تاثیرگذار باشند.
رئیسیان تاکید کرد که «باید ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد تا با حضور سرمایه گذاران اقتصاد کشور رونق گیرد